Elyon

2021.01.26

"Aki az ihletet hajkurássza, az fantomot kerget. Az ihlet a melóban van elrejtve, és úgy ugrik elő, mint egy születésnapi ládikából a rugóra szerelt meglepetés. Olyankor lehet örülni." - Bagossy László

Röviden be tudnál mutatkozni? /Pár szóban tudnál mesélni magadról?

Sziasztok! Elyon vagyok, és olyan régóta ez a becenevem, hogy a legjobb barátaim is Ely-nek hívnak. Elmúltam 30, de kicsit se szégyellem, hogy még mindig sellő-hercegnőnek képzelem magam! :)

Fotós: Varga Gábor

Hogyan csöppentél bele a cosplayerek világába? Mikor volt az első olyan gondolatod, hogy te ezzel szeretnél foglalkozni?

Az egyik legjobb barátnőm, Lulu Cosplay rángatott bele a dologba :) Lassan 8 éve történt, és még a jelmezkészítés folyamata alatt se voltam meggyőződve arról, hogy ez nekem való. Giselle függönyruhája a Bűbájból volt hivatalosan a legelső cosplayem. Aztán amikor teljes díszben sétáltunk a con bejárata felé, és valaki meglátva minket elkezdte énekelni a film zenéjét, azonnal tudtam, hogy "hazataláltam".

Te miből inspirálódsz, mik azok a dolgok, amik téged megihletnek? Ki vagy mi inspirált arra, hogy jelmezkészítéssel foglalkozz?

Tiniként minden időnket a Nagymező utcában töltöttük a barátnőimmel és visítva énekeltük együtt a musical dalokat az Operettszínház színészeivel. A barátaim musical táncórákra és énekórákra jártak, de az nem volt nekem való. 17 évesen a Rómeó és Júlia musical műsorfüzetét anyukám orra alá nyomtam, és ráböktem a jelmeztervező nevére a listán, hogy "Ilyet hol lehet tanulni?". Meghatározó pillanat volt az életemben, és a mai napig azok a filmek/musicalek inspirálnak a legjobban, amiket hasonló rajongással szeretek, mint annak idején.

Tudnál mesélni egy kicsit bővebben miket tanultál eddig? Folytattál olyan tanulmányokat melyek hozzájárultak a cosplayes tevékenységedhez?

Igen! Bár jelmeztervező szak abban az évben nem indult Budapesten, amikor én érettségiztem, de az ahhoz legközelebb álló dolgot választottam, és divattervezőnek tanultam. 2012-ben diplomáztam belőle Párizsban. Varrási gyakorlatot főleg utána szereztem, de nagyon jó alapnak bizonyult.

A technikai oldalról beszélhetünk? Milyen technikákat, eszközöket alkalmazol a projektjeid során?

Szakmámból adódóan a varrás a kedvencem, és ebben van a legtöbb gyakorlatom is. Nagyon szeretem az apró kézzel gyöngyözött, hímzett, kristályozott részleteket is.

Kiket és honnan cosplayeztél eddig? Miért ezeket a karaktereket választottad?

Főleg Disney hercegnőket, és azt hiszem nekik köszönhetem azt is, hogy ismertebb lettem. Közel érzem magam a karakterekhez, na és persze ki ne szeretne gyönyörű báli ruhában pörögni egész nap?

Fotós: Varga Gábor 

Hogyan/Mi alapján választod ki a karaktert, akit cosplayezni fogsz?

Mindenképpen kell, hogy valami kötődésem legyen a karakter iránt, így tudom igazán beleélni magam mind a munkába, mint utána a jelmez viselésébe.

Hogy határoznád meg a saját stílusod? Nehéz volt megtenni az első lépéseket?

"Királylányos". Mindig is ilyen voltam, és néha bármennyire vágynék, hogy kicsit menőbbnek tűnjek, egyszerűen a babás, hercegnős stílus sokkal közelebb áll hozzám.

Mi volt a legnagyobb kihívás, amivel szembekerültél egy jelmez elkészítésekor?

A cosplaykészítés tele van kihívásokkal, nem tudnék egyet kiemelni. Azt hiszem, pont attól annyira izgalmas, hogy minden egyes darabnál tanul valami újat az ember.


Melyik az eddigi kedvenc saját cosplayed?

Gyakran változik. Talán épp a három Anastasia musical cosplayem.

Milyen projektjeid, produkcióid vannak készülőben jelenleg? Miben vagy most benne, mi mozgatja a fantáziádat?

A közeljövőben szeretném befejezni magamnak a Serenity hercegnő cosplayemet a Sailor Moonból. És nagyon szeretnék hamarosan fotózni Elsa fehér ruhájával a Frozen 2-ből, amit nemrég fejeztem be.

Hogy fogadták el a körülötted élő emberek a hobbidat?

Szerencsés vagyok, nekem soha nem volt ebből problémám, és még szerencsésebbként szakmaként is végezhetem.

Saját bevallásod szerint mennyire vagy kritikus a munkáddal szemben?

Maximalista vagyok. Sokat hibázok, amit normálisnak tartok, de emiatt sokat bontok vissza, vagy akár kezdek teljesen előröl dolgokat. Ha valamilyen okból nem 100%-os munkát adok ki a kezemből, rendkívül kínosan érzem magam.

Ha nem lenne akadály a pénz, mivel foglalkoznál szívesen?

Legszívesebben éjjel-nappal csak Hannah Alexander Artwork hercegnő design-jain dolgoznék, és dekorálgatnám őket.

Milyen elvárásoknak kell megfelelnie azoknak, akik cosplayerként szeretnének foglalkozni a jövőben?

Sok-sok gyakorlat, türelem, maximalizmus és rengeteg szerencse. Illetve fel kell készülve lenni arra, hogy ez nem olyan, mint egy fixen fizető 8 órás munka, ahova bemegy az ember, csinálja, aztán a nap végén hazamegy, és gondolnia se kell rá többet, de a fizetés mégis minden hónapban megjön. Nagyon sok előnye és nagyon sok nehézsége is van.

Fotós: Varga Gábor 

Hogyan emlékszel vissza a kezdeti szárnypróbálgatásokra? Vissza szoktad nézni a még lelkes "amatőrként" készített munkáidat?

Igen, és egyre gyakrabban készítem őket újra, és csodálatos látni, milyen sokat tud fejlődni az ember pár év alatt.

Ha most vágnál bele a cosplayezésbe, csinálnál-e bármit is másként?

Azt hiszem, minden lépésre szükségem volt az út során, hogy oda jussak, ahol most vagyok

A következő félév milyen munkákat tartogat a számodra?

A következő pár hónapra rengeteg cosplayes megrendelésem van, így főleg azokon fogok dolgozni.

Milyen érzés a kamera előtt lenni?

E téren is nagyon sokat fejlődtem az elmúlt pár évben, és már nem érzem kényelmetlenül magam.

Mi az, amit senki nem gondolna rólad?

Félek a baglyoktól. Allergiás vagyok a mentolra, így nem tudok rendes fogkrémet használni. Több butaság most nem jut eszembe. :)

Van esetleg kedvenc fotósod, akivel szívesen együtt dolgoznál?

Nehéz egyvalakit kiemelni, de ha muszáj, akkor A.Z.Production-t mondanám. Nagyon professzionális, és mindig olyan gyönyörűvé varázsol a képein.

Kedvenc mondásod?

"Awwwwww"

Amikor nem valamelyik projekteden dolgozol, mivel telnek a napjaid? Mik a célkitűzéseid? Mik foglalkoztatnak még? Más hobbid van?

Rengeteg sütit sütök. Hasonlóan kreatív elfoglaltságnak tartom. És olvasni is szeretek. A maradék időben a macskámat ölelgetem, aminek ő nem örül annyira.

Milyen tartalmakat fogyasztasz legszívesebben szabadidődben?

Macskás videók és meme-ek.

Mennyire vallod magad gamernek? Mely játékokra fektetsz nagyobb hangsúlyt a szabadidődben? Van kedvenc játék amire mindig szakítasz időt?

Nem vagyok gamer, de a megjelenés napja óta megszállottan Pokémon GO-zom.

Miképp hat a szociális kapcsolataidra az életmódod? Honnan van ennyi energiád ennyi mindenre?

Nincs! :) A Corona szituáció előtt is sokat voltam otthon, és több időt töltöttem a cosplayeimmel, mint barátokkal. Ez nem azt jelenti, hogy nem vagyok barátságos, kis baráti köröm van, akiket őrült közelinek érzek magamhoz, de nehezen nyílok meg új emberek előtt, ha nem ők kezdeményeznek. Ezért is szeretem annyira a Con-okat, ahol annyival könnyebb barátkozni, mint a való életben.

Fotós: Varga Gábor 

Minden alkotó általában meg tud nevezni legalább egy olyan személyt, akit a mentorának tart, aki nagy hatással volt rá. Mesélnél erről Te is egy kicsit?

A legelső cosplayversenyemen a francia Nikita Cosplay zsűrizett, én meg csak ámultam-bámultam, hogy milyen csodálatos. Azt hiszem, a mai napig ő a tüdérkeresztanyám. :)

Ha lehetne egy szuperképességed, akkor mit választanál?

Hogy kevesebbet kelljen aludnom, és ne legyek folyton fáradt.

Optimista embernek tartod magad?

Nem. Sajnos.

Ma is úgy látod, jól döntöttél, hogy ezt az utat választottad?

Néha elbizonytalanodom, de semmi mást nem tudnék elképzelni, és szerencsére mindig van egy-egy döntő pillanat, ami visszabillent.

Ha bárhova elutazhatnál hová mennél el legszívesebben?

Valami napos tengerparti városba. Napelemmel működöm.

Tervező, célokat kitűző ember vagy, vagy bízol a sorsban, hogy mindig minden úgyis a megfelelő pillanatban fog elérni?

Oh, abszolút tervező! Van egy nagy asztali naptáram, egy zsebnaptáram, és egy to-do-list-es mappám, amiben folyamatosan vezetem a napi tennivalóimat, és a cosplay terveimet is mappába rendezve, jegyzetekkel ellátva tárolom. Pánikolnék, ha nem így lenne, rettegek a káosztól! :)

Hogy képzeled el magad 10 év múlva? Mi az álmod?

Remélem, hogy akkor is a varrógépem közelében fogok ülni a macskámmal az ölemben és gumicukorral a számban.

© 2021 V Christian. Minden jog fenntartva.
Az oldalt a Webnode működteti
Készítsd el weboldaladat ingyen! Ez a weboldal a Webnode segítségével készült. Készítsd el a sajátodat ingyenesen még ma! Kezdd el